Pla d'organització del centre pel curs 2020-21
PLA D’ORGANITZACIÓ DEL CENTRE CURS 2020-2021
Donant compliment al que disposa el Pla d’actuació per al curs 2020-2021 per als centres educatius en el marc de la pandèmia per COVID-19, així com les Instruccions per al curs 2020-2021 dels centres educatius de Catalunya de la Secretaria de Polítiques Educatives, la titularitat de la llar d’infants presenta el seu Pla d’obertura, confirmant que compleix les mesures sanitàries i d’higiene, i que ha pres les mesures d’adequació dels espais i de reorganització dels grups d'infants.
- Dades del centre
Denominació: |
|
Codi d’educació: |
08052153 |
Adreça: |
C/D’Enric Prat de la Riba 234, baixos. |
Codi postal: |
08901 |
Localitat: |
L’Hospitalet de Llobregat |
Telèfon: |
93 337 26 40 |
Correu electrònic: |
saltironougmail.com / info@llarinfantssaltiro.com |
Persona de ccccccccccontavcCcontacte: |
Ruth Baqués i Garcia |
Data actual: |
07-09-2020 |
- Dades del personal (docent i no docent) amb atenció presencial
Cognoms i nom |
ALLENDE BUSQUETS, MARTA |
ARANDA ESTEVEZ, IGNASI |
BAQUÉS GARCIA, ADOLF |
BAQUÉS GARCIA, RUTH |
BARBÉ MARGARIT, CRISTINA |
CANUDAS ARBIZU, MARTINA |
JULIÁN SADA, NOÈLIA |
PÉREZ JIMÉNEZ, MARIA JOSÉ |
PESCADOR TRUJILLO, MARIA CARMEN |
PLANELL COSTA, NÚRIA |
RUÍZ SÁNCHEZ, JUANA |
TORRENT ESCALA, MIREIA |
VALDÉS QUINTANA, SÍLVIA |
El servei de prevenció de riscos laborals de la llar d’infants avaluarà la presència de personal treballador especialment sensible a la COVI-19, en el marc de referència vigent a cada moment, i en base a aquest coneixement establirà, si s’escau, mesures específiques de protecció.
Organització pedagògica.
Donada la situació actual de pandèmia, els grups classe estaran organitzats de manera que quedin estancs i fixes amb la mateixa educadora i en el mateix espai durant tota la jornada. Cada grup utilitzarà la seva aula de menjador i se’ls hi farà arribar el menjar a la porta. Les educadores de reforç o les especialistes que es moguin per diferents grups, mantindran la distància de seguretat i aniran sempre amb mascareta i roba protectora.
Al disposar de 4 patis, no caldrà que els grups comparteixin els patis, però si calgués, es separaran els espais i es desinfectaran entre ús i ús.
Quan hagi d’accedir a l’aula un especialista o persona que no forma part del grup estable (sempre algú de l’escola) ho farà amb mascareta i mantenint les distàncies de seguretat tant amb els infants com amb les mestres.
- Pla de treball de la llar d’infants en confinament
En cas de confinament parcial o tancament del centre, es procedirà a mantenir actiu el contacte amb les famílies via conferències online, llistes de difusió de “WhatsApp”,correus electrònics, vídeos de “Youtube”, trucades telefòniques i la creació de contingut pedagògic amb propostes per a les famílies i els més petits, per continuar en la mesura que es pugui amb la programació que es tenia prevista pel curs.
- Previsió d’alumat que assistirà al centre
L’alumnat del centre |
|
Nombre d’alumnes |
61 |
Nombre de grups |
4 |
Les famílies es faran responsables de l’estat de salut dels seus fills/es comprometent-se a no portar-lo a la llar d’infants en cas que presenti simptomatologia compatible amb la COVID-19 o l’hagi presentat en els darrers 14 dies i a comunicar-ho immediatament als responsables del centre educatiu per tal de poder prendre les mesures oportunes.
De forma excepcional es podrà reincorporar alumnat amb malaltia crònica d’elevada complexitat amb declaració responsable dels progenitors o legals representants que acredita que han valorat amb el seu metge/metgessa o pediatre/a la idoneïtat de reprendre l’activitat escolar.
- Organització de grups d’alumnes, professionals i espais
Grups |
Alumnes |
Docents |
Espai |
||
Estable |
Temporal |
Estable |
Temporal |
||
P-0 / P-1 |
13 |
Noèlia Julián Núria Planell i Martina Canudas |
|
Aula Ànecs Pati Ànecs |
|
P-1 |
11 |
Maria José Pérez i Cristina Barbé |
Marta Allende / Mireia Torrent |
Aula Dofins Pati Dofins |
Sala Polivalent |
P-2 (1) |
20 |
Ruth Baqués i Marta Allende |
Mireia Torrent |
Aula Vaixells |
Pati gran Sorral S.Polivalent |
P-2 (2) |
17 |
Ignasi Aranda i Maria Carmen Pescador |
Marta Allende / Mireia T. |
Aula Dracs |
Pati gran Sorral S.Polivalent |
Aquests grups seran estables i fixes per poder tenir la traçabilitat de contactes en cas de contagi. L’alumnat sempre estarà al mateix grup, amb els mateixos companys i en el mateix espai, i sempre que sigui possible, també el docent serà el mateix.
Les acollides del matí (per la tarda no n’hi haurà), s’han solucionat creant grups sencers que seran d’acollida i grups que no ho seran: és a dir, el grup dels Ànecs serà un grup amb entrada a les 7:30h, com el grup dels Dracs. Mentre que el grup dels Dofins i el dels Vaixells, entraran a les 9h i per tant no seran d’acollida.
- Organització d’horaris i gestió d’entrades i sortides
Grup |
Accés |
Horari |
Horari d’entrada |
Horari de sortida |
P-0 – P-1 (Ànecs) |
Prat de la Riba 234 |
7:30h – 17/17:30h |
7:30h |
17h / 17:30h |
P-1 (Dofins) |
Prat de la Riba 234 |
9h-17/17:30h |
9h |
17h / 17:30h |
P-2 (Vaixells) |
Casanovas 62 (escala) |
9h-17/17:30h |
9h |
17h / 17:30h |
P-2 (Dracs) |
Casanovas 62 (baixos) |
7:30h – 17/17:30h |
7:30h |
17h / 17:30h |
*Dins de l’hora del pati s’ha de tenir en compte que abans de marxar cada grup ha de netejar i desinfectar les joguines utilitzades
- Relació amb les famílies.
Els dies 2 i 3 de setembre s’organitzaran reunions personalitzades amb les famílies, donant una cita prèvia per coincidir només una família dins l’aula amb l’educadora i sempre mantenint el protocol de mesures de seguretat establertes en el pla de prevenció de COVID-19.
*Si s’han de realitzar reunions de seguiment dels infants amb les famílies, aquestes es realitzaran fora de l’horari escolar (quan no hi hagi infants al centre) i sempre mantenint el protocol de mesures de seguretat establertes en el pla prevenció de COVID-19.)
- Organització reunions equip.
*Les reunions d’equip les realitzarem mantenint les mesures de seguretat establertes pel pla de prevenció de la COVID-19, i s’aniran programant segons les necessitats del dia a dia.
- Pla d’actuació en cas de detectar un possible cas de COVID-19
No assistiran al centre alumnat, personal docent o altres professionals que tinguin símptomes compatibles amb la COVID-19 , així com aquelles persones que es troben en aïllament per diagnòstic de COVID-19 o en període de quarantena domiciliària per haver tingut contacte estret amb alguna persona amb símptomes o diagnosticada de COVID-19.
Davant d’una persona que comença a desenvolupar símptomes compatibles amb la COVID-19 al centre educatiu:
- Es procedirà al seu aïllament en un espai d’us individual (aula Girafes).
- La persona que acompanyi a l’infant haurà de portar la mascareta i intentar mantenir les distàncies de seguretat.
- Es contactarà amb la família per a que vingui a buscar l’infant el més aviat possible.
- La família es posarà en contacte amb el seu CAP de referència i informarà a l’escola.
- Si es presenten símptomes de gravetat es trucarà al 061.
- Si el metge diagnostica un possible cas es contactarà amb el servei territorial d’Educació per informar de la situació i a través d’ells amb el servei de salut pública.
- Es procedirà a seguir els passos que indiqui salut pública i s’avisarà a les famílies de l’escola.
La persona responsable de l’infant que presenti símptomes serà Ruth Baqués.
- Pla de ventilació, neteja i desinfecció
ESPAIS COMUNS I EQUIPAMENTS |
||||||
|
Abans de cada ús |
Després de cada ús |
Diàriament |
1 vegada al dia |
Setmanalment |
Comentaris |
Espai |
|
|
Ventilació |
|
|
Mínim 10 minuts 3 vegades al dia |
Manetes i poms |
|
|
|
Neteja i desinfecció |
|
|
Superfícies de taulells i mostradors |
|
|
|
Neteja i desinfecció |
|
|
Cadires i bancs |
|
|
|
Neteja i desinfecció |
|
Especialment en les zones que contacten amb les mans |
Grapadores i altres utensilis d’oficina |
|
|
|
Neteja i desinfecció |
|
|
Aixetes |
|
|
|
Neteja i desinfecció |
|
|
Ordinadors, teclats i ratolins |
|
|
|
Neteja i desinfecció |
|
Netejar amb un drap humit amb alcohol de 70º |
Telèfons |
|
Neteja i desinfecció |
|
|
|
|
Fotocopiadora |
|
|
|
Neteja i desinfecció |
|
AULES I ESPAIS DE JOCS INTERIORS |
||||||
|
Abans de cada ús |
Després de cada ús |
Diàriament |
1 vegada al dia |
Setmanalment |
Comentaris |
Espai |
|
|
Ventilació |
|
|
Mínim 10 minuts 3 vegades al dia |
Superfícies o punts de contacte freqüent amb les mans |
|
|
|
Neteja i desinfecció |
|
|
Terra |
|
|
|
Neteja i desinfecció |
|
|
Materials de joc |
|
Neteja |
|
Neteja i desinfecció |
|
També si hi ha un canvi de grup d’infants
Les joguines de plàstic millor al rentaplats |
Joguines de plàstic |
|
Neteja |
|
Neteja i desinfecció |
|
|
Joguines o peces de roba |
|
Neteja |
|
Neteja i desinfecció |
|
Rentadora a 60º |
PATI |
||||||
|
Abans de cada ús |
Després de cada ús |
Diàriament |
1 vegada al dia |
Setmanalment |
Comentaris |
Espai |
|
|
Neteja i desinfecció |
|
|
Es fregarà el terra del pati amb desinfectant cada matí abans de sortir els infants |
Joguines |
|
Neteja i desinfecció |
|
|
|
En cada canvi de grup |
MENJADOR |
||||||
|
Abans de cada ús |
Després de cada ús |
Diàriament |
1 vegada al dia |
Setmanalment |
Comentaris |
Espai |
|
|
Ventilació |
|
|
Mínim 10 minuts 3 vegades al dia |
Superfícies on es prepara el menjar |
Neteja i desinfecció |
Neteja i desinfecció |
|
|
|
|
Plats, gots, coberts.... |
|
Neteja i desinfecció |
|
|
|
Rentaplats |
Gerra d’aigua |
|
|
|
Neteja i desinfecció |
|
|
Taules, safates |
Neteja i desinfecció |
Neteja i desinfecció |
|
|
|
|
Taulells |
|
Neteja i desinfecció |
|
|
|
|
Utensilis de cuina |
|
Neteja i desinfecció |
|
|
|
|
Taules per a diversos usos |
Neteja i desinfecció |
Neteja i desinfecció |
|
|
|
|
Terra |
|
|
|
Neteja i desinfecció |
|
|
LAVABOS I ZONES DE CANVI DE BOLQUERS |
||||||
|
Abans de cada ús |
Després de cada ús |
Diàriament |
1 vegada al dia |
Setmanalment |
Comentaris |
Espai |
|
|
Ventilació |
|
|
Mínim 10 minuts 3 vegades al dia |
Canviadors |
|
Neteja i desinfecció |
|
|
|
|
Orinals |
|
Neteja i desinfecció |
|
|
|
|
Rentamans |
|
|
|
Neteja i desinfecció |
|
Especialment després de l’ús massiu (després del pati, després de dinar) i sempre al final de la jornada. |
Inodors |
|
|
|
Neteja i desinfecció |
|
|
Terra i altres superfícies |
|
|
|
Neteja i desinfecció |
|
|
Cubells de brossa, bolquers... |
|
|
Neteja i desinfecció |
|
|
|
ZONES DE DESCANS |
||||||
|
Abans de cada ús |
Després de cada ús |
Diàriament |
1 vegada al dia |
Setmanalment |
Comentaris |
Espai |
|
|
Ventilació |
|
|
Mínim 10 minuts 3 vegades al dia |
Bressols i llits |
|
|
Neteja i desinfecció |
|
|
També quan canvia l’infant que l’utilitza |
Fundes de matalàs i coixins |
|
|
|
|
Rentat a 60º |
|
Mantes |
|
|
|
|
Rentat a 60º |
|
Terra |
|
|
Neteja i desinfecció |
|
|
També quan hi ha un canvi de grup d’infants |
Altres superfícies |
|
|
Neteja i desinfecció |
|
|
- Higiene de mans
En infants es requereix el rentat de mans:
- A l'arribada i a la sortida del centre educatiu
- Abans i després dels àpats
- Abans i després d’anar al WC
- Abans i després de les diferents activitats
- Abans i després del pati.
En adults que formen part del centre es requereix rentat de mans:
- A l’arribada al centre, abans del contacte amb els infants.
- Abans i després d’entrar en contacte amb els aliments, del àpats dels infants i dels propis.
- Abans i després d’acompanyar un infant al WC
- Abans i després d’anar al WC
- Abans i després de mocar un infant (amb mocador d’un sol ús)
- Com a mínim una vegada cada 2 hores.
*El personal docent del centre durà mascareta des de l’entrada al centre fins a la seva aula, sempre que es relacioni amb altre personal del centre o quan no estigui amb el seu grup de convivència.
- Seguiment del pla
Responsables |
Rut Baqués i Adolf Baqués |
Revisió trimestral |
Rut Baqués i Adolf Baqués |
*Tot l’equip serà informat del protocol a seguir i el signaran responsabilitzant-se de seguir les normes establertes en aquest.